علت ریزش مو در پسران

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]

ریزش مو در پسران مشکلی است که ممکن است در اوایل سنین جوانی برای بسیاری از افراد به وجود آید و زندگی فرد را تحت شعاع قرار دهد. متاسفانه در این سنین به علت این که افراد توجه زیادی به زیبایی خود دارند ریزش مو میتواند مشکلات زیاید برایشان به وجود آورد به طوری که در بسیاری از موارد فرد دچار گوشه گیری میشود و نمیتواند به فعالیت های اجتماعی خود بپردازید به همین دلیل در صورتی که در این سنین دچار ریزش مو شده باشید نباید به راحتی از کنار آن گذر کنید و به آن بی تفاوتی نشان دهید. خوشبختانه روش های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید در کمترین زمان ممکن به درمان ریزش مو بپردازید. برای استفاده از این روش باید به متخصصان زیبایی مراجعه کنید چون ریزش مو علل مختلفی دارد و با توجه به آن میتوان از روش های درمانی کاملا مختلف استفاده نمود.

ریزش مو در پسران

علت ریزش مو در پسران

ریزش مو در پسران مانند تمام سنین میتواند علل مختلفی داشته باشد که برای بررسی آن باید به پزشک پوست و مو مراجعه کرد و از روی علائم نمیتوان صورت دقیق علت ریزش مو را مشخص نمود. مشکلات ژنتیکی و هورمونی یکی از شایع ترین علل ریزش مو در اوایل سنین جوانی است که بسیاری از افراد به همین علت موهایشان را از دست میدهند اما علاوه بر این ممکن است عوامل دیگری در ریزش موی فرد دخیل باشند که بتوان به راحتی به درمان آن پرداخت. از میان عواملی مختلفی که وجود دارد میتوان به بیماری های قارچی و بیماری آلوپسی اشاره کرد. این بیماری های سن و سال نمیشناسند و حتی در سنین کودکی هم به وجود خواهند آمد.

درمان ریزش مو در پسران

برای درمان ریزش مو در پسران میتوان از روش های مختلفی استفاده کرد که برای استفاده از این روش ها باید قبل از هر چیز به علت ریزش مو توجه داشت. در صورتی که ریزش موی فرد به علت مشکلات هورمونی و ژنتیکی باشد فرد مجبور خواهد بود تا از روش های موقت مانند داروها، پی آر پی، لیزر و روش ترمیم مو استفاده کند چون در اوایل سنین جوانی نمیتوان از روش های دائم مانند کاشت مو استفاده کرد و باید برای استفاده از این روش ها حداقل تا سنین ۳۰ سالگی صبر کرد.

درمان ریزش مو در پسران با ماینوکسیدیل

برای ریزش مو در پسران میتوان از ماینوکسیدیل استفاده کرد. استفاده از این دارو یکی از بهترین روش های موقت برای رفع ریزش مو است که میتوان در هر سنینی از آن استفاده کرد. استفاده از ماینوکسیدیل باعث میشود تا فولیکول ها تقویت شوند و رشد مو ها تا حد زیادی افزایش پیدا کند. این دارو معمولا عوارضی ندارد و میتوانید ان را از داروخانه ها تهیه کنید.