دلیل و علت ریزش شدید ابرو چیست

پیشگیری ریزش شدید ابرو

دلیل و علت ریزش شدید ابرو چیست

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

ریزش شدید ابرو  میتواند نشان دهنده ی بسیاری از بیماری های نهفته در بدن باشد به همین دلیل افرادی که دچار این مشکل میشوند نباید به سادگی از کنار آن عبور کنند. بهتر است بدانید در بسیاری از مواقع میتوان با اقداماتی موثری که وجود دارد جلوی خالی شدن کامل ابروها را هم گرفت. خوشبختانه در سالهای اخیر روش های فوق العاده ای برای درمان ریزش ابرو به وجود آمده است به همین دلیل تقریبا میتوان  هر نوع از آن را درمان کرد. در ادامه به دلیل و روش های درمان ریزش ابرو میپردازیم.

دلیل و علت ریزش شدید ابرو

در صورتی که دچار ریزش شدید ابرو  شده اید باید قبل از هر چیز این مورد را بررسی کنید که در نزدیکانتان هم ریزش ابرو وجود دارد یا خیر چون این مشکل در برخی از موارد میتواند به صورت ژنتیکی باشد. مورد دیگری که باید بررسی شود کمبود ویتامین های مختلف است به همین دلیل باید حتما برای انجام آزمایش های مختلف به مراکز درمانی مراجعه کنید.

بهتر است بدانید ریزش شدید ابرو به دلیل برخی از بیماری ها هم به وجود می آید. مثلا افرادی که دچار بیماری هایی مانند آلوپسی شده اند این مشکل را تجربه میکنند علاوه بر این بیماری های کبدی، استرس و اضطراب شدید هم باعث این مشکل میشود. باید به این نکته هم اشاره کنیم که کم خونی یکی از دلایل اصلی ریزش ابروی شدید است به همین دلیل باید حتما آن را مورد بررسی قرار دهید.

ریزش شدید ابرو

درمان ریزش شدید ابرو

درمان ریزش شدید ابرو بستگی به علت آن دارد. در بسیاری از مواقع میتوان برای رفع این مشکل از داروهایی که متخصصان تجویز میکنند استفاده نمود اما در صورتی که فولیکول هایی که در ابرو وجود دارد دچار آسیب شدید شده باشد باید از روش هایی مانند کاشت ابرو استفاده کرد.

کاشت ابرو تنها روشی است که با استفاده از آن میتوان باعث رشد ابروهای جدید شد به همین دلیل اگر مدت هاست از ریزش ابروهایتان گذشته است و شاهد رشد آن نبوده اید احتمالا چاره ای جزء روش های کاشت ابرو نخواهید داشت.

پیشگیری از ریزش شدید ابرو

برای پیشگیری از ریزش شدید ابرو پیشنهاد میشود هر چند وقت یکبار برای انجام آزمایش های دوره ای به پزشک مراجعه کنید چون کمبود مواد تغذیه ای در بدن یکی از دلایل اصلی ریزش ابرو می باشد. نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که تا جایی که امکان دارد به جای استفاده از رنگ های شیمیایی برای رنگ کردن ابرو از رنگ های گیاهی استفاده کنید.

منبع: کلینیک تخصصی ترمیم مو و ابرو نگین ایران نوین