ریزش موی سکه ای چیست

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که می تواند تا حد زیادی روی زیبایی انسان تاثیر بگذارد و از زیبایی چهره بکاهد به همین دلیل بسیاری از افراد با مشاهده ی اولین علائم ریزش مو به فکر روشی می گردند که با استفاده از آن بتوانند ریزش موی خود را به طور کامل درمان کنند و از کچل شدن و طاسی جلوگیری به عمل آورند. بهتر است بدانید بسیاری از افراد بعد از این که با اولین علائم ریزش مو مواجه می شوند به علت فشار های روحی و روانی به پزشک مراجعه نمی کنند و همین امر باعث می شود تا ریزش موهایشان افزایش پیدا کند. ریزش موی سکه ای هم یکی از انواع ریزش مو است که در مواجهه با آن باید به متخصص پوست و مو مراجعه کرد تا با بررسی وضعیت بیمار بتوان بهترین روش درمانی را برای آن به کار گرفت در غیر اینصورت ممکن است بیمار مشکلات روحی فراوانی را تجربه کند و نتواند در اجتماع حضور یابد.

ریزش موی سکه ای

ریزش موی سکه ای چیست؟

ریزش موی سکه ای یا الوپسی به ریزش مویی گفته می شود  که در آن موها به سرعت و یک باره دچار ریزش می شوند بدون اینکه فرد از قبل شاهد علائمی باشد و بتواند به وقوع آن پی ببرد. افرادی که دچار ریزش موی سکه ای معمولا تمام موهای بدن خود را از دست میدهند و حتی مژه ها و ابروهایشان نیز دچار ریزش می شود به همین دعلت این نوع ریزش مو می تواند تاثیر بدی را روی چهره گذاشته و از چهره ی انسان بکاهد. معمولا این ریزش مو در همه ی سنین رخ می دهد و از نظر سنی هیچ تفاوتی میان گروه های مختلف وجود نخواهد داشت.

علت ریزش موی سکه ای چیست؟

علت آلوپسی و یا ریزش موی سکه ای یک نوع بیماری خود ایمنی است که به واسطه ی آن بدن سعی می کند تا با موها مقابله کرد و باعث دفع آن ها از بدن شود. در واقع مقابله ی بدن با موها به این علت است که بدن موها را به چشم عوامل خارجی می بیند و سعی می کند تا در سریعترین زمان ممکن همه ی آن ها را پس بزند.علت بروز این بیماری تا حدود زیادی نا شناخته است اما طبق  تحقیقاتی که انجام شده الوپسی به علت نقص هایی که در ژن فرد وجود دارد به وجود می آید و بر خلاف تصوری که از قبل وجود داشته ریزش موی سکه ای هیچ ارتباطی با عفونت و قارچ ها نخواهد داشت. به همین علت قابل انتقال نیست و این موضوع به صورت دقیق ثابت شده است.