علت ترک خوردن لب بالا چیست

علت ترک خوردن لب بالا

علت ترک خوردن لب بالا چیست

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

ترک خوردن لب بالا همیشه به علت وجود بیماری های مختلف نخواهد بود اما به هر حال افرادی که دچار آن میشوند دچار مشکل خواهند شد و حتی زیبایی شان کاهش پیدا خواهد کرد به همین دلیل باید با شناسایی دلایلی که دارد به درمان آن پرداخت. بهتر است بدانید ترک لب میتواند دلایل گوناگونی داشته باشد به همین دلیل برای درمان آن حتما باید به علت آن پی برد. در ادامه به دلیل ترک لب و راه های درمان آن خواهیم پرداخت پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ترک خوردن لب بالا

علت ترک خوردن لب بالا

در بسیاری از موارد ترک خوردن لب نشانه ی بیماری خاصی نخواهد بود به همین دلیل نباید با مشاهده ی آن دچار نگرانی شد. به دلیل این که پوست لب بسیار نازک و حساس است در مقابل عوامل مختلف به شدت دچار آسیب خواهد شد. نور آفتاب یکی از مواردی است که باعث ترک لب میشود به همین دلیل افرادی که در روزانه ساعات زیادی در معرض نور آفتاب قرار دارند دچار آن خواهند شد.

البته علاوه بر این آلرژی هم در برخی موارد باعث ترک های لب خواهد شد. افرادی که آلرژی دارند ممکن است به رژ لب و یا خمیر دندانی که استفاده میکنند حساسیت داشته باشند که همین باعث میشود شاهد ترک لب و مشکلات این چنینی باشند. از میان دلایل دیگر ترک لب میتوان به کم آب بدن، نفس کشیدن با دهان، مکیدن لب ها، آلودگی هوا و سرمای بیش از حد اشاره نمود.

پیشگیری از ترک خوردن لب بالا

برای پیشگیری از ترک خوردن لب بالا باید تا جایی که امکان دارد لب هایتان را مرطوب نگه دارید. این کار زمانی اهمیت پیدا میکند که در معرض نور خورشید قرار داشته باشید. همچنین در زمستان هم به علت اینکه احتمال ترک و خشک شدن لب افزایش پیدا میکند برای پیشگیری از آن بهتر است لب هایتان را با روغن وازلین یا کرم های مخصوص لب مرطوب نمایید.

درمان ترک خوردن لب بالا

در برخی موارد برای ترک خوردن لب بالا باید به پزشک مراجعه کرد چون ممکن است این مشکل به دلیل بیماری های دیگر در بدن به وجود آمده باشد. برای درمان ترک لب بهتر است قبل از هر چیز از مرطوب کننده ها و روغن های گیاهی استفاده کنید و در صورتی که به نتایج دلخواه دست نیافتید حتما سعی کنید به پزشک مراجعه نمایید تا علت دقیق آن تشخیص داده شود.

البته همانطور که اشاره کردیم ترک لب در اکثر موارد نشانه ی مشکل خاصی نخواهد بود و به راحتی برطرف میشود به همین دلیل نباید با مشاهده ی آن دچار نگرانی شوید.

منبع: کلینیک تخصصی جوانسازی پوست نگین ایران نوین