علت ناگهانی ریزش موی سر چیست

علت ریزش موی سر

علت ناگهانی ریزش موی سر چیست

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

ریزش مو شاید یکی از بزرگترین مشکلاتی باشد که یک فرد میتواند در طول زندگی خود آن را تجربه کنند چون در اکثر موارد افرادی که دچار ریزش مو میشوند نمیتوانند به زندگی عادی خود ادامه دهند و حتی در برخی موارد دچار افسردگی و مشکلات این چنینی میشوند به همین دلیل باید با بررسی علت آن پرداخت و در کمترین زمان ممکن آن را درمان کرد. در ادامه به علت ناگهانی ریزش موی سر خواهیم پرداخت تا بتوانید از آن جلوگیری کنید و در صورت امکان به درمان آن بپردازید.

علت ناگهانی ریزش موی سر

علت ناگهانی ریزش مو

ریزش مو همیشه به صورت تدریجی به وجود نخواهد بلکه در بسیاری از مواقع فرد ممکن است به صورت ناگهانی شاهد ریزش موی خود باشد که متاسفانه در این موارد آسیب روحی شدیدی به بیمار وارد خواهد شد به نوعی که فرد به دنبال درمان ریزش موی خود هم نخواهد بود. علت ناگهانی ریزش موی سر همیشه موردی خاصی نخواهد بود به همین دلیل نمیتوان بدون مراجعه به پزشک به آن پی برد.

مشکلات روحی شدید شاید یکی از مهمترین دلایل ریزش موی ناگهانی باشد اما علاوه بر این ریزش موی ژنتیکی هم ممکن است در برخی از موارد به صورت ناگهانی رخ دهد به همین دلیل همیشه نمیتوان برای درمان آن از روش های یکسان استفاده کرد. البته باید توجه داشته باشید که رژیم های غذایی سخت و غیر اصولی هم قطعا تاثیر زیادی در ریزش مو خواهد داشت و باعث کچلی و طاسی میشود.

پیشگیری از ریزش موی ناگهانی

در صورتی که علت ناگهانی ریزش موی سر مشکلات ژنتیکی باشد و مستعد آن باشید متاسفانه نمیتوان به راحتی از آن پیشگیری کرد. در این موارد تنها کاری که میتوان انجام داد این است که با مراجعه به متخصصان زیبایی از روش های درمانی موثر استفاده کنید. اما در سایر موارد میتوانید به توجه بیشتر به سلامت روحی خود و غذاهایی که استفاده میکنید به جلوگیری از ریزش مو بپردازید.

البته توجه به بهداشت سر هم قطعا تاثیر زیادی در جلوگیری از ریزش مو خواهد داشت. به همین دلیل باید به نحوه ی صحیح شستشوی سر و انتخاب شوینده های مناسب توجه زیادی داشته باشید.

درمان ریزش موی سر ناگهانی

روش های زیادی برای درمان ریزش موی ناگهانی وجود دارد به همین دلیل باید ابتدا علت آن مشخص شود. بعد از این که علت ناگهانی ریزش موی سر مشخص شد میتوان با استفاده از داروهای مختلف و روش هایی مانند پی ار پی، لیزر تراپی، مزوتراپی، کاشت مو و ترمیم مو به رفع ریزش مو پرداخت که هر کدام برای ریزش موهای خاص نتایج فوق العاده ای به دنبال خواهند داشت.